Sundhed og motion

På Århus Privatskole har eleverne både i skoledelen og i fritidsdelen masser af sundheds- og motionsmuligheder.

Skolegården er indrettet så der er masser af aktiviteter, der kræver bevægelse. Ud over de almindelige idrætstimer har eleverne 40 minutters løb fordelt over 2 dage om ugen, og 5.-9. klasse har 3 ugentlige idrætstimer. Der er de fleste af skolens fag også indlagt indlæring gennem bevægelse.

Der er frugt til alle 4 dage om ugen, og der kan købes sund mad udefra til de, der ønsker det, eller købes den samme sunde og friske mad i automaten. Der er koldtvandsautomater, så eleverne altid har adgang til alt det kolde vand, de kan drikke.

Der er fokus på sundhed i det daglige, og det ikke er tilladt at medbringe slik, chips, sodavand eller energidrikke på skolen.

1-2 uger om året er der særligt fokus på sundhed. Skolen følger ligeledes sundhedsplejens tilbud.