Skolemad /drikke

Skolemad og drikke

Århus Privatskole har i dag i samarbejde med Michaels Skolemad.dk en sund skolemads-ordning. Eleverne kan bestille maden over internettet eller købe maden i automaten på skolen, hvor der er et begrænset men sundt sortiment.

Ellers er skolens holdning til madpakker, at madpakker med groft brød uanset pålæg er godt. Udelukkende hvidt brød og sukkerholdig mad og drikke bør undgås.

Der er frugtordning på skole 4 dage ugentlig. Hver klasse får en daglig økologisk frugtkurv. Medbring gerne lidt ekstra frugt og grønt til formiddage og eftermiddage.

Mad og drikke

Alle børn bør have en drikkedunk med vand med i tasken – i løbet af en skoledag bør børnene drikke 1 liter vand. Skolen har flere koldt-vands-automater, hvor børnene kan fylde dunken med friskt koldt vand.

Der kan bestilles skolemælk på www.skolemaelk.dk

Morgenmad
Dagens vigtigste måltid. Det er meget vigtigt, at børnene har fået et godt morgenmåltid og noget at drikke, inden de kommer i skole. Giv dit barn et par stykker frugt og et stykke brød med på vejen, hvis en morgen har været for travl, så får han/hun lov at spise på skolen.