Intelligenser og læringsstile

Når noget er svært eller det bare skal være ekstra sjovt at lære…..

På Århus Privatskole arbejder vi med forskellige pædagogiske tilgange til det faglige stof. Vi tester eleverne i læringsstile og snakker med dem om de forskellige intelligenser. Vi prøver at få eleverne bevidstgjort om, hvordan de bedst tilegner til vanskeligt stof. Dette gør vi ved at anvende forskellige læringsstilsmaterialer. Disse er typisk kendetegnet ved, at eleverne får konkrete materialer i hånden, skal bevæge sig, høre musik eller quizze sig frem til resultaterne. Eleverne finder også ud af, hvordan de arbejder bedst (alene, i grupper, i team, to og to osv.) Det at arbejde i grupper kan være svært for mange. Her anvender vi cooperative learning. Her bevidstgøres eleverne om deres roller i gruppearbejdet og arbejder med de forskellige roller, hvilket styrker samarbejdsevnen. Cooperative learning teorierne styrker også elevernes selvværd og lærer dem at få sagt noget i timerne gennem leg og uformelle øvelser.