Kreativitet

På Århus Privatskole mener vi, at de kreative fag skal vægtes højt. Vi ønsker, at skolens elever arbejder fagligt seriøst med det kreative billedligt, skulpturelt og musisk. Grundighed er også en af Bedstemors værdier.

Kreativiteten er drivkraften til nytænkning og udvikling af ideer. Vi prøver at indtænke kreativitet sammen med innovation i alle fag. Udvikling af ideer skal næres om det er formen på et digt, illustrationer i en stil, konstruktionen af noget mekanisk, udvikling af drejebogen til en film, en ide til et arrangement eller andet.

Den traditionelle side af kreativiteten i skolesammenhæng i fagene billedkunst og musik fremmer vi yderligere ved at skolens elever udstiller deres ting og deres musik.